Budowanie konstrukcji:
Do zbudowania tej konstrukcji potrzebny jest zestaw: LEGO® Education SPIKE™ Prime #45678
- W pojeździe wbudowano dwustopniową skrzynię biegów, dzięki czemu przy jednakowej prędkości silnika można uzyskać dwie różne prędkości kół.
- Wyścigówka posiada trzy elementy elektroniczne.
- Hub zasila silniki i steruje nimi zgodnie z programem. Odbiera także sygnały o ich aktualnej pozycji i prędkości.
- Silnik, umieszczony centralnie w pojeździe, służy do napędzania tylnej osi.
- Drugi silnik wykorzystany do budowy pokrętła. Odczyty z jego czujnika obrotów można użyć w programie do ustawiania prędkości ruchu pojazdu.
- Wyścigówka posiada uproszczoną skrzynię biegów z ręczną dźwignią, która pozwala osiągać dwa różne przełożenia prędkości pomiędzy silnikiem a kołami.
- Na każdym z biegów napęd jest przekazywany przez trzy koła zębate połączone ze sobą szeregowo.
- Obudowa wyścigówki jest wykonana z gładkich i obłych klocków, aby zapewnić dobrą aerodynamikę.
- Na środku pojazdu znajduje się kabina kierowcy.
- Na tyle wyścigówki umieszczony jest spojler.
Programowanie:
- Elektroniczna zmiana prędkości będzie związana ze sterowaniem mocą silnika napędowego z pomocą regulatora połączonego z czujnikiem obrotu.
- Zadaniem programu jest uzależnienie prędkości modelu od ustawienia regulatora na przedniej masce pojazdu. Zakres pracy regulatora będzie ograniczony kątem półpełnym, dzięki czemu regulator będzie przypominał wskazówkę prędkościomierza w samochodzie.
Po ustaleniu prędkości ruchu, zadaniem programu jest uruchomienie silnika na 5 sekund. Dzięki określeniu stałego czasu ruchu, możliwe będzie zaobserwowanie jak daleko wyścigówka dojedzie przy różnych ustawieniach prędkości.