Budowanie konstrukcji:
Do zbudowania tej konstrukcji potrzebujesz zestawu: LEGO® Education SPIKE™ Prime #45678
- Krab potrafi chodzić w prawo i w lewo dzięki złożonemu mechanizmowi czterech odnóży. Posiada czujnik odległości.
- Krab ma również ruchome szczypce i klekoczący aparat gębowy.
- W modelu wykorzystano jeden z małych silników zestawu oraz czujnik odległości.
- Hub zasila silnik i czujnik, a także przetwarza polecenia programu i steruje pracą silnika.
- Silnik ukryty jest w tylnej części kraba i napędza przekładnię poruszającą odnóżami.
- Głowę kraba symbolizować ma czujnik odległości. Można wykorzystać go w programie, aby krab reagował na otoczenie.
- Krab przemieszcza się dzięki płynnemu ruchowi czterech połączonych odnóży.
- Nogi podnoszą się i opadają na zmianę, popychane przez belki. Każda z nich zakończona jest gumową stopką, aby robot nie ślizgał się, nawet gdy podchodzi pod górę.
- Korby po lewej i prawej stronie połączone są wspólną przekładnią zębatą. Nogi osadzone są na kołach tej samej wielkości i poruszają się z jednakową prędkością. Korby obracają się w tym samym kierunku, bo przekładnia składa się z nieparzystej liczby kół.
Programowanie:
- Program dla robota zaczynamy od oczekiwania na wykrycie zmiany wskazania czujnika odległości znajdującego się z przodu konstrukcji.
- Program dla Kraba będzie ciekawszy, jeśli model po wykryciu zagrożenia będzie uciekał raz w jedną, raz w drugą stronę. Należy dodać fragment kodu, zbliżony do tego, który znajduje się już w programie.