Katolicka Szkoła Podstawowa im. Piotra Dunina

Katolicka Szkoła Podstawowa im. Piotra Dunina

Krab


Budowanie konstrukcji:

Do zbudowania tej konstrukcji potrzebujesz zestawu: LEGO® Education SPIKE™ Prime #45678

  • Krab potrafi chodzić w prawo i w lewo dzięki złożonemu mechanizmowi czterech odnóży. Posiada czujnik odległości.
  • Krab ma również ruchome szczypce i klekoczący aparat gębowy.
  • W modelu wykorzystano jeden z małych silników zestawu oraz czujnik odległości.
  • Hub zasila silnik i czujnik, a także przetwarza polecenia programu i steruje pracą silnika.
  • Silnik ukryty jest w tylnej części kraba i napędza przekładnię poruszającą odnóżami.
  • Głowę kraba symbolizować ma czujnik odległości. Można wykorzystać go w programie, aby krab reagował na otoczenie.
  • Krab przemieszcza się dzięki płynnemu ruchowi czterech połączonych odnóży.
  • Nogi podnoszą się i opadają na zmianę, popychane przez  belki. Każda z nich zakończona jest gumową stopką, aby robot nie ślizgał się, nawet gdy podchodzi pod górę.
  • Korby po lewej i prawej stronie połączone są wspólną przekładnią zębatą. Nogi osadzone są na kołach tej samej wielkości i poruszają się z jednakową prędkością. Korby obracają się w tym samym kierunku, bo przekładnia składa się z nieparzystej liczby kół.

Programowanie: 

  • Program dla robota zaczynamy od oczekiwania na wykrycie zmiany wskazania czujnika odległości znajdującego się z przodu konstrukcji.
  • Program dla Kraba będzie ciekawszy, jeśli model po wykryciu zagrożenia będzie uciekał raz w jedną, raz w drugą stronę. Należy dodać fragment kodu, zbliżony do tego, który znajduje się już w programie.

 

krab 002 krab 001